شرکت مهندسی نوآوران نوین بین

09190102069

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا چیست؟

در بازاریابی محتوا مردم را مجبور به خرید کردن محصولات یا کالاها نمی کنیم. بازاریابی محتوا (Content marketing) یعنی به اشتراک گذاشتن مطالبی آموزشی، سرگرم کننده، آگاهی بخش و . . . در جهت کمک کردن به مردم. در واقع بازاریابی محتوا با اطلاعات سروکار دارد. پس اگر اطلاعات دقیق و مفید باشد، محتوای شما نیز بسیار مفید است.

هدف بازاریابی محتوا کمک کردن به مردم برای گرفتن بهترین تصمیم در مورد خرید کردن محصولی است. در واقع در اینجا باید اطلاعات دقیق و درستی را در مورد محصول به مردم ارائه بدهیم، تا تصمیم درست در این مورد گرفته شود.

بسیاری هستند که بازاریابی محتوا را امری غیر ضروری می پندارند، و یا اصلا در مورد بازاریابی محتوا اطلاعاتی ندارند. بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا مخاطبان جدیدی را جذب کنید، و یا اینکه مخاطبان قبلی خود را حفظ کنید.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا تاثیر زیادی در سئو نیز دارد. به طوری که اگر محتوای شما مفید و بسیار ارزشمند باشد، در گوگل رتبه بسیار خوبی خواهد داشت. در نتیجه شما اول گوگل قرار می گیرید، و همین امر باعث جذب مخاطبین می شود.

بازاریابی محتوا، نوعی بازاریابی درونگرا (Introverted marketing) است.

بیشتر بخوانید: بازاریابی درونگرا و برونگرا چیست؟

مزایای بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا دارای مزیت های بسیار زیادی است که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • امکان اشتراک گذاری محتوا
  • بهبود عملکرد سئو
  • جذب مشتری وفادار
  • معرفی برند
  • مقرون به صرفه
  • آموزش دادن به مشتریان

امکان اشتراک گذاری محتوا

شما ساعت ها وقت صرف تولید یک محتوای خوب می کنید. مهم نیست که محتوای شما در چه زمینه ای باشد، زیرا هر زمینه و شغلی مخاطبین و علاقمندان خود را دارد. اگر محتوای شما با کیفیت، مفید و ارزشمند باشد. کاربران شما پس از خواندن محتوای شما سریعا آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک می گذارند.

بهبود عملکرد سئو

بهترین راه برای افزایش بازدید از سایتتان چیست؟

بله درست است. یک محتوای خوب و با کیفیت، بهترین راه است تا کاربر را جذب خود کنید. اگر محتوای شما از نظر کیفیت بسیار عالی باشد، در گوگل رتبه خوبی خواهید داشت. پس هنگام نوشتن محتوا باید به اصول نوشتن آن توجه کنید. مانند کپی نبودن محتوا، انتخاب رنگ مناسب، انتخاب تگ های مناسب و . . . که در تولید محتوا تاثیر بسیار خوبی دارند.

جذب مشتری وفادار

ممکن است که شما به دنبال پاسخ خود در گوگل باشید. و یک وب سایتی را پیدا کنید، که جواب سوال شما را خیلی واضح و ساده داده است. مطمئنا دفعه های بعدی هم شما به این وب سایت سر می زنید.

پس یک محتوای خوب و با کیفیت و در عین حال ساده و واضح، می تواند باعث جذب مشتری، و وفادار کردن مشتری شود.

معرفی برند

تولید محتوا فقط مخصوص وب سایت ها نمی باشد. بسیاری از صاحبان کسب و کار در شبکه های اجتماعی نیز بازاریابی محتوا را نیز انجام می دهند. اگر کاربران برند شما را در چندین شبکه اجتماعی مشاهده کنند، پی می برند که برند شما قابل اعتماد است، و جذب شما می شوند.

بیشتر بخوانید: شبکه های اجتماعی چه تاثیری در معرفی برند شما دارند؟

مقرون به صرفه

بازاریابی محتوا، نسبت به بازاریابی سنتی یا بازاریابی برون گرا مقرون به صرفه تر است. در بازاریابی سنتی شما باید هزینه هایی زیادی را صرف چاپ بنر و پوستر کنید. و نتیجه ای چندان خوبی هم نخواهید دید. اما در بازاریابی محتوا، شما می توانید با داشتن وب سایت و شبکه های مجازی، با صرفه جویی در هزینه و زمان، کاربران را سمت برند خود جذب کنید.

آموزش دادن به مشتریان

با پیشرفت علم، بسیاری از مردم به دنبال یادگیری هستند. اگر محتوای شما در جهت آموزش دادن باشد، و طوری باشد که بتوانید مطلب را به سادگی به کاربران آموزش دهید. باعث جذب مخاطب جدید می شوید.

بیشتر بخوانید: چگونه محتوای خوب تولید کنم؟

انواع بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا دارای انواع بسیار زیادی است که تعدادی از آن عبارتند از:

  • وبلاگ ها
  • تصاویر
  • کتاب ها
  • پادکست ها
  • ویدیوها
  • وب سایت ها

بازاریابی محتوا

وبلاگ‌ها

بازدید کاربران و مخاطبان از وبلاگ بسیار بیشتر است. شما می توانید با ارائه یک محتوای خوب در وبلاگ ها کسب و کار خود را تبلیغ کنید. وبلاگ ها شانس زیادی برای شما در جهت جذب مشتری دارند.

تصاویر

امروزه بسیاری از محتواهایی که تولید می شود بدون کلام است. محتوای تصویری بازدید زیادی خواهد داشت، اگر شما بتوانید سخن خود را به صورت عکس و تصویر به کاربران نشان دهید.

کتاب‌ها

کتاب نقش مهمی در بازاریابی محتوا دارد. مهم نیست که کتاب فیزیکی باشد یا الکترونیکی، مهم محتوای تولید شده در آن می باشد. بسیاری از مردم کتاب را فقط به عنوان سرگرمی می خوانند، اما بازاریابان محتوا از کتاب برای بازاریابی استفاده می کنند.

پادکست‌ها

بسیاری از مردم، شنیدن را بهتر دوست دارند. از همین جهت بازاریابان محتوا، بازاریابی خود را از طریق پادکست ها انجام می دهند. بعضی از تولید کنندگان محتوا، مشهور شدن خود را از این راه می دانند.

ویدیو‌ها

یکی از آسان ترین روش ها برای بازاریابی محتوا ویدیوها و فیلم ها هستند. شفاف بودن محتوا در فیلم ها از مهم ترین دلایلی است که باعث شده است تا کاربران بیشتر سمت ویدیوها و فیلم ها بروند. ویدیوها برای افرادی که راحت طلب هستند نیز بسیار مفید است، زیرا آنها دیگر وقت خود را صرف خواندن یا گوش دادن نمی کنند. بسیاری از مردم هم هستند که تماشا کردن فیلم را دوست دارند. پس فیلم ها می تواند یه روش بسیار کاربردی در بازاریابی محتوا باشد.

وب سایت‌ها

تمام عنوان هایی که در بالا گفته شده است را می توانید در وب سایت ها استفاده کنید، و به اشتراک بگذارید. دسترسی راحت مردم به اینترنت باعث افزایش بازدید در وب سایت ها شده است.

استراتژی بازاریابی محتوا

بهتر است که در تولید محتوای خود از استراتژیک های خاصی استفاده کنید. زیرا این کار باعث می شود که زودتر و بهتر محتوای شما در بین مردم قرار گیرد. استراتژیک های بازاریابی محتوا عبارتند از:

  • رقابت
  • هدف
  • بودجه و هزینه

بازاریابی محتوا

رقابت

نباید فقط خوانندگان و دنبال کنندگان شما برایتان مهم باشد. شما باید مراقب رقیبان خود باشید. باید همیشه رقبای خود را آنالیز کنید. در کنار آنالیز و مراقبت از رقبای خود، باید نقاط قوت خود را حفظ کنید و بکوشید نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنید.

هدف

انتخاب هدف و داشتن هدف گامی بسیار مهم در بازاریابی محتوا است. اگر شما بدون هدف محتوایی را تولید کنید، بی شک کاربران زیادی را هم جذب نخواهید کرد. اما هدفمند بودن و تعیین یک هدف برای خود کمک بسیار زیادی به شما می کند.

بودجه و هزینه

پس از اینکه هدف های خود را تعیین کردید، و انتخاب کردید که راه دست کدام است. شروع به تعریف بودجه با توجه به اهدافتان کنید. اگر احیانا از قبل بودجه را برای خود مشخص کردید، باید اهدافتان را طبق آن بودجه انتخاب کنید.

اصول تولید محتوای با کیفیت

  • محتوا ارزشمند
  • ذکر منبع معتبر

محتوای شما باید با ارزش باشد.

دراصل محتوای شما باید با ارزش باشد. محتوای شما می توانید شامل اطلاعات مفید، مطالبی آموزشی و یا سرگرم کننده باشد. هر بیشتر بتوانید مردم را راهنمایی کنید، و به آنها کمک کنید بیشتر جذب برند شما می شوند.

ذکر منبع معتبر فراموش نشود.

هدف آن است که مردم به شما اعتماد کنند، پس برای محتوای خود منبعی معتبر ذکر کنید. اگر محتوا دارای منبع باشد، کاربران آن را جدی می گیریند و تا اخر مطلب با شما همراه هستند.

شرکت مهندسی نوآوران نوین بین ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ در سراسر ایران

درخواست مشاوره رایگان

جهت درخواست مشاوره رایگان شماره موبایل خود را وارد نمائید تا کارشناسان دیجیتال مارکتنیگ در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نوشته ها
خدمات