بازاریابی درون گرا و بازاریابی برون گرا

بازاریابی درون گرا - بازاریابی برون گرا

 

امروزه با گسترش اینترنت، بازاریابی در حال تغییر در قسمت بنیادین خود باعث انقلابی شگرف در نحوه انتخاب، خرید و تعامل ما با برندها و محصولات و خدمات آن ها می شود. دیگر زمان به دردسر انداختن مصرف کنندگان با تبلیغات مزاحم و تاکتیک های بازاریابی قدیمی گذشته است. در ادامه مقاله به دو روش بازاریابی درون گرا و بازاریابی برون گرا می پردازیم. با ما همراه باشید.

برند و برندسازی در کرمان

 

در عصر جدید بازاریابی درون گرا درباره ارائه ارزش افزوده و ایجاد مشتری وفادار به جای فرو کردن یک پیام تبلیغاتی در مغز مشتری و امیدوار بودن به خرید، صحبت می کند.

همانطور که مصرف کنندگان به اینترنت هجوم می آورند صنعت دیجیتالی هم در حال تکامل است. مدل های قدیمی بازاریابی در رسانه های دو طرفه همچون اینترنت در حال از دست دادن کارایی خود هستند. در عوض گونه های جدید بازاریابی با خلق ارزش برای مصرف کننده در حال بازده بالاتری هستند.

بازاریابی برون گرا

بازاریابی قدیمی: هر بازاریابی که محصولات یا خدمات رو به مشتریان تحمیل کند هست.
* ارتباط یک راه یک طرفه است.
*مشتریان با تلویزیون، تبلیغات چاپی و بنر و رادیو جذب می شوند.
*بازاریاب هیچ ارزش خاصی ارائه نمی دهد.
* بازاریاب به ندرت دنبال یادگیری و تقویت خودش می رود.

بازاریابی درون گرا

بازاریابی جدید: هر تاکتیک بازاریابی که به جای فقط خرید باعث جذب علاقه و اشتیاق مردم بشود هست.
*مشتریان با موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی و مطالب مفید وبلاگ جذب می شوند.
* بازاریاب علاوه بر محصول، ارزش ارائه می دهد.
*بازاریاب همواره به دنبال تقویت و یادگیری است.

بازاریابی برون گرا، دایناسوری در حال تجزیه

دلیل از بین رفتن بازاریابی برون گرا تغییر رفتار مصرف کنندگان است. مردم دوست دارند روی اطلاعاتی که بدست می آورند کنترل بیشتری داشته باشند.

۹۱ درصد افراد دارای ایمیل، سرویس دهندگان را در فایل اسپم خود گذاشته اند.

۲۰۰ میلیون از آمریکایی ها، شماره شرکت ها را در بلک لیست خودشان قرار داده اند.

۴۴ درصد از ایمیل های تبلیغاتی هیچ وقت باز نمی شوند.

۸۶ درصد از مردم تبلیغات تلویزیون را نادیده می گیرند.

۸۴ درصد از افراد ۲۵ تا ۳۴ سال سایت های مورد علاقه خود را به دلیل تبلیغات ناگهانی و بی ربط ترک کردند.

بازاریابی درون گرا، فانتومی تازه نفس (انقلاب در جهان مجازی)

بازاریابی درون گرا یک استراتژی بازاریابی است که بر به سلطه درآوردن ذهن مشتری تمرکز دارد. بازاریاب های درون گرا راه خودشان را در (در اختیارگرفتن ذهن مشتری) می بینند. در مقابل بازاریاب های برون گرا از (التماس، خواهش و یا اجبار) استفاده می کنند.

بخش بزرگی از موثرترین تاکتیک های بازاریابی درون گرا، مشارکت در شبکه های اجتماعی است. وقتی محتوای جالب، قابل استفاده و آموزشی با حضور قدرتمند در شبکه های اجتماعی ترکیب بشود نتایج فوق العاده چشم گیری در افزایش مشتریان خواهد داشت.

زمانی که مطلبی در فیس بوک، توئیتر و اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شود خبری در وبلاگ شرکت و یا ویدیوئی در یوتیوب و تلگرام گذاشته می شود این محتوا می تواند به طور ویروسی در زندگی مردم جریان پیدا کند. این اتفاق باعث مراجعه افراد به شبکه شما می شود.

زمانی که محتوا از سایت و یا شبکه ارتباطی شما برداشته شود و در سایت شما گذاشته شود تعدادی لینک به سایت و یا وبلاگ شرکت شما داده می شود این لینک ها به طور قابل ملاحظه ای رتبه شما را در جستجوی گوگل بهبود می بخشد.

در دو سال گذشته میانگین بودجه خرج شده بر روی وبلاگ و شبکه های اجتماعی شرکت نزدیک به دو برابر افزایش داشته است.

۶۱ درصد از بازاریابی درون گرا سرمایه گذاری خواهند کرد.

۲ / ۳ از بازاریاب ها اذعان داشته اند که وبلاگ شرکت برای آنها مهم و حیاتی است.

در دوسال اخیر تعداد بازاریاب هایی که می گویند فیسبوک برای کسب و کار آنها بسیار مهم و حیاتی است حدود ۸۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

۵۷ درصد از کسب و کارها مشتری خود را از وبلاگ شرکت و ۴۲ درصد از توئیتر به دست آورده اند.

۶۷ درصد از شرکت های B2B مشتری خود را از فیس بوک به دست آورده اند.

یکی از دلایل رشد استفاده از بازاریابی درون گرا بازگشت سرمایه بالای آن است. شرکت های بزرگ و نابغه در حال شناسایی این ترند و همچنین افزایش تخصیص بودجه برای آن هستند. شرکت ها به سمت تاکتیک های بازاریابی درون گرا تمایل شدید دارند.

انواع روش های بازاریابی برون گرا

_ تبلیغات ویدیویی

این نوع تبلیغات، یکی از قدیمی ترین روش های تبلیغات برون گرا می باشد. نمایش آگهی های تبلیغاتی بین فیلم و سریال های تلویزیون، و نمایش آگهی قبل از ویدیو های یوتیوب و آپارات جز دسته تبلیغات ویدیویی هستند.

_ تبلیغات محیطی

نصب بنر و پوستر در مکان های پر جمعیت، مثل پاساژها، مراکز تجاری، و . . . نمونه ای این نوع تبلیغات هستند. تبلیغات محیطی هم مانند تبلیغات ویدیویی به صورت هدفمند صورت نمی گیرد.

_ تبلیغات متنی و تصویری

پیامک های تبلیغاتی (SMS) و ایمیل های تبلیغاتی(SPAM) نمونه از تبلیغات متنی و تصویری هستند. همچنین تبلیغ در روزنامه ها هم نمونه ای از این نوع تبلیغ است. زیرا کمی به صورت هدفمند صورت می گیرد. مثل فردی که دنبال کسب  و کار ورزشی باشد، در مجله ورزشی به دنبال آن می گردد. نه مجله های خانوادگی و آشپزی.

مزایا بازاریابی برون گرا

_ برند سازی

برندسازی یکی از مهم ترین مزایای بازاریابی تبلغیاتی می باشد. اما برای برندسازی روش خاص خودش را باید دنبال کنید. اگر شما از تبلیغات پیامی یا ایمیل استفاده کنید، نه تنها برندسازی نمی کنید، بلکه به برند خود آسیب می زنید.

می توانید از تبلیغات محیطی استفاده کنید. درست است که تبلیغات محیطی به صورت هدفمند نیستند، اما در برندسازی کمک بسیار زیادی به شما می کنند.

معایب بازاریابی برون گرا

_ آزاردهنده بودن

یکی از بدترین عیب های بازاریابی برون گرا، آزاردهنده بودن آن است. تصور کنید شما در حال تماشای یک فیلم هستید، که ناگهان یک آگهی پخش می شود. بی شک شما از دیدن آن آکهی خوشحال نمی شوید.

_ هزینه بالا

هزینه بالای جز دومین عیب های بازاریابی برون گرا قرار می گیرد. تبلیغات در بهترین نقاط شهر و یا حتی تبلیغ در تلویزیون و وب سایت ها، هزینه بالایی دارد.

انواع روش های بازاریابی دورن گرا

_ جذب

اولین مرحله، مرحله جذب می باشد. وقتی که شما بتوانید مخاطب را بازدید کننده همیشگی سایت بکنید، مرحله جذب را پشت سر گذاشته اید. شما می توانید از روش های بازاریابی محتوا و تولید محتوای کاربردی مقاله خود را در صحفه اول گوگل قرار دهید. در نتیجه این کار باعث جذب مشتری می شود.

*مقاله بازاریابی محتوا*

_ تبدیل

در این مرحله شما باید از طرق ایمیل یا پیامک از مشتری بخواهید که در سایت فعالیت کند. هنگامی که این کار را انجام دادید، فرد را به مشتری احتمالی تبدیل کردید.

*مقاله بازاریابی ایمیلی*

_ نهایی کردن خرید

هنگامی که فردی را به مشتری احتمالی تبدیل کردید. میتوانید با دادن یک کد تخفیف و یک پیشنهاد ویژه او را به خریدار واقعی تبدیل کنید.

_ خوشحال کردن مشتری

این مرحله که از اهمیت بسیاری برخوردار است. شما باید مشتری را تبدیل به یک مشتری راضی و خوشحال کنید. این مورد در صورتی اتفاق میوفتد که محصول شما با کیفیت باشد. در نتیجه این کار مشتری ، تبدیل به یک مشتری همیشگی می شود.

معایب بازاریابی درون گرا

_ زمان بر بودن

بسیاری از کسب و کار ها این کار را انجام نمی دهند. زیرا زمان بر بودن آن یکی از معایب این کار است. شما اول کار باید بتوانید یک محتوای خوب و با کیفیت تولید کنید. و بعد از آن باید بتوانید مقاله خود را اول گوگل بالا بیاورید. در این صورت است که می توانید فروش بالایی را تجربه کنید.

مزایای بازاریابی درون گرا

_ هدفمند بودن

هدفمند بودن، مهم ترین مزیت بازاریابی درون گرایی است. زیرا لازم نیست که شما برای یک جامعه مطابق با سلیقه هایشان تبلیغ کنید. شما در بازاریابی درون گرا می توانید طبق کسب و کار خود فعالیت کنید، و افراد را تبدیل به مشتری نهایی کنید.

_ هزینه پایین

خیلی از افراد بازاریابی درون گرا را انتخاب می کنند، چون فک می کنند هزینه پایینی دارد. اما این یک تصور اشتباهه. بازاریابی درون گرا نسبت به بازاریابی برون گرا هزینه کمتری دارد. شما در اینجا باید زمان هزینه کنید. زمان صرف کنید تا یاد بگیرید، مهارت های لازم را فرا بگیرید و از آنها استفاده کنید.

متخصصین ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ نوین بین آماده ارائه خدمات حرفه ای در زمینه طراحی سایت ، سئو ، و… می باشد.

لینک خارجی

درخواست مشاوره رایگان

جهت درخواست مشاوره رایگان شماره موبایل خود را وارد نمائید تا کارشناسان دیجیتال مارکتنیگ در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نوشته ها
خدمات