الگوریتم گوگل برت

الگوریتم گوگل برت

الگوریتم گوگل برت چیست؟ آخرین بروزرسانی الگوریتم جستجو موتور جستجوی گوگل بر مبنای هوش مصنوعی برای درک ساختار معنایی عبارت مورد جستجو می باشد. BERT مخفف عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers است که به عنوان یک تکنیک پیش آموزشی بر روی یک شبکه عصبی برای پردازش زبان طبیعی متمرکز عمل می کند. با اینکه ممکن است برت به عنوان یک بروزرسانی الگوریتمی مانند پاندا یا پنگوئن یا یک به روزرسانی الگوریتمی برای سئو در نظر گرفته شود، اما در واقع بیشتر یک اپلیکیشن از سیستم چند لایه برای درک پیچیدگی مفاهیم زبان محاوره است که از طریق هوش مصنوعی، درک بهتر زبان طبیعی را آسان تر می کند. هدف اصلی برت بهبود درک زبان بشر برای ماشین است.

گوگل برت

چه زمانی BERT در جستجوی گوگل معرفی شد؟

الگوریتم برت گوگل اولین بار در ۲۱ اکتبر ۲۰۱۹ در سیستم جستجوی گوگل برای نتایج جستجو به زبان انگلیسی معرفی شد. دنی سلیوان از شرکت گوگل اعلام کرد ، این الگوریتم به تمام زبان هایی در جستجوی گوگل ارائه می شود ، گسترش می یابد ، اما هنوز یک جدول زمانی مشخص تعیین نشده است.

الگوریتم برت گوگل چگونه عمل می کند؟

گوگل همواره به دنبال این بوده که از بین نتایج جستجو متناسب ترین و مرتبط ترین نتایج را به کاربر ارائه دهد. بنابراین بهترین راه، نزدیک تر کردن زبان جستجو به زبان محاوره انسان و توجه به معنی و مفهوم کل جملات و عبارات مورد جستجو بجای تمرکز بر روی معنی تک تک کلمات می‌باشد. بر همین اساس گوگل، الگوریتم برت را ارائه کرد.

این الگوریتم علاوه بر توجه به معانی متعددی که هر کلمه دارد، به حروف اضافه به کار رفته در عبارت و ارتباط کلمات با هم نیز توجه داشته و بر همین مبنا نتایج مرتبط تر را نمایش می دهد. با استفاده از این الگوریتم گوگل می تواند کاربر را راحت تر به سمت هدف مورد نیازش هدایت کند. در واقع هنگام جستجو با گوگل، کاربر می تواند با وارد کردن متن مد نظر خود، پیشنهاد های مشابهی را مشاهده کند که به احتمال زیاد او را سریع تر نتیجه خواهد رساند.

گوگل برت

با توجه به هوش مصنوعی بکار رفته در این الگوریتم، پیش بینی هدف کاربر توسط آن دقیق تر و به زبان طبیعی انسان نزدیک تر خواهد بود. به عنوان مثال اگر زمانی که کاربر عبارتی را جستجو می کند برخی کلمات را اشتباه تایپ کند باز هم نتایج نمایش داده شده به آنچه کاربر مد نظر داشته مرتبط خواهد بود چرا که برت گوگل بر اساس ارتباط معنایی کلمات عمل می کند و می‌تواند منظور کاربر را درک کند.

گوگل همچنین اعلام کرد آخرین به روزرسانی الگوریتم جستجو، معرفی الگوریتم برت، به درک بهتر هدف جستجوی کاربران کمک می کند، این می تواند به نتایج مرتبط تر منجر شود. این شرکت ادعا کرد، برت ۱۰٪ از جستجوها را تحت تأثیر قرار می دهد، این بدان معنی است که احتمالاً در ترافیک سایت شما تأثیر می گذارد.

برت گوگل و تاثیر آن بر سئو

مهمترین ویژگی الگوریتم برت گوگل این است که به درک ساختار پیچیده زبان انسان توجه و موجب بهبود نمایش نتایج در جستجو می شود. این بدین معناست که در رتبه بندی سایت ها تاثیر چشمگیری خواهد داشت. صاحبان کسب و کار و وب سایت به این موضوع اهمیت می دهند. بنابراین لازم است اقدامات لازم را در بحث سئو سایت اعمال کنند. اما آقای دنی سالیوان یکی از افراد تیم گوگل در صفحه توییتر خود نوشته که با ارائه بروز رسانی الگوریتم برت نیازی به سئوی هیچ محتوایی از وب‌سایت‌ها وجود ندارد.

این الگوریتم صرفاً فهم گوگل را از عبارات مورد جستجو بیشتر می‌کند. و تمرکز آن بر بهبود تجربه جست‌ و جو است. بنابراین قواعدی برای سئوی این الگوریتم وجود ندارد. لذا برای بهبود سئو تنها باید به شناسایی دقیق تر هدف کاربران و نیازهای آنها و یافتن کلمات کلیدی پرداخت و برهمین اساس، محتوای با کیفیت و متناسب با آن تولید نمود. با این کار الگوریتم برت با درک تطابق محتوای سایت و آنچه کاربر به دنبال آن می باشد می تواند دقیق تر و سریع تر او را به هدفش هدایت کند.

شرکت مهندسی نوآوران نوین بین ارائه دهنده بهترین خدمات دیجیتال مارکتینگ در سراسر ایران

درخواست مشاوره رایگان

جهت درخواست مشاوره رایگان شماره موبایل خود را وارد نمائید تا کارشناسان دیجیتال مارکتنیگ در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نوشته ها
خدمات