الگوریتم ونیز چیست؟

الگوریتم چیست؟

یکی از مهمترین الگوریتم های گوگل که امروزه بسیار مهم و کاربردی هست الگوریتم ونیز است که در ادامه اول به بررسی معنی الگوریتم می پردازیم.

کلمه الگوریتم بیشتر در دروس تخصصی ریاضی و کد نویسی استفاده  می شود. اما ما همیشه از الگوریتم در زندگی روزانه خود استفاده می کنیم . برای مثال ماشین لباسشویی که در خانه های ما وجود دارد شامل الگوریتم می باشد که در مرحله اول از ماده شوینده استفاده میکند و سپس در مرحله بعد چرخش مخزن می باشد و در مرحله آخر ما آبکشی لباس ها را داریم.

الگوریتم گوگل چگونه می باشد؟

الگوریتم های گوگل هر کدام اهداف و وظایف خاص خودشان را دارند. ولی در آخر وظایف همگی آن ها، نشان دادن بهترین وبسایت به کاربر می باشد.

اطلاعات و سایت های بسیار زیادی امروزه وجود دارند. پیدا کردن مطلب مورد نظر ما بدون وجود داشتن کلمات کلیدی و یا نبود دسته بندی ، کار سخت و یا حتی نا ممکن می باشد.

که در ادامه در مورد سئو و الگوریتم ونیز صحبت خواهیم کرد.

انواع الگوریتم های گوگل

  1. الگوریتم پیج رنک
  2. الگوریتم رقص گوگل
  3. سندباکس گوگل
  4. الگوریتم ونیز
  5. الگوریتم کافئین
  6. الگوریتم پاندا
  7. الگوریتم کبوتر
  8. الگوریتم موش کور
  9. الگوریتم پنگوئن
  10. الگوریتم موبایل گدون
  11. الگوریتم دزد دریایی
  12. الگوریتم رنک برین
  13. الگوریتم افزایش طول اسنیپت

الگوریتم سئو چیست؟

یکی از الگوریتم های گوگل سئو می باشد. سئو نتایج جستجو کاربر را نشان می دهد.

سئو، نتایج جستجو را بررسی می کند و بهترین و مرتبط ترین سایت ها را که نزدیک ترین به کلید واژه کاربر می باشد را نشان می دهد.

الگوریتم ونیز چیست؟

این الگوریتم یک الگوریتم  بهینه سازی است که برای حل مسائل مورد استفاده قرار می گیرد.

این الگوریتم براساس روش های بهینه سازی و تکاملی و الهام گرفته از رفتار جمعی زنبورها در طبیعت طراحی شده است. که به صورت متوالی ارزیابی و تکثیر را انجام می دهد تا به بهترین جواب برسد.

الگوریتم ونیز یک الگوریتم جستجوی محلی است که توسط گوگل در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. هدف اصلی این الگوریتم بهبود جستجوهای محلی بوده است. با ونیز، نتایج جستجو بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربران نشان  داده می شود . این الگوریتم برای کسب و کارهای محلی کمک می کند تا در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی محلی خود، رتبه بالاتری داشته باشد.

چگونه از الگوریتم ونیز می توانیم استفاده کنیم؟

برای استفاده از الگوریتم ونیز در گوگل ، فقط باید موقعیت مکانی خود را روشن کنید تا موقعیت مکانی شما فرستاده شود تا نزدیک ترین و مرتبط ترین نتیجه جستجو مربوط به کلید واژه شما نشان داده شود.

الگوریتم ونیز مزایا و معایبی دارد؟

تا قبل از به وجود آمدن الگوریتم ونیز، سئو محلی وجود نداشت و کاربران با جستجو در هر موقعیت مکانی که قرار داشتند؛ حتی با تغییر موقعیت مکانی فقط به یک سری از نتایج مشخص دست پیدا می کردند. این کار باعث به وجود آمدن یک سری مشکلات بود که اغلب این نتایج مربوط به شرکت های بزرگ می شد. مشکلات قبل از به وجود آمدن این الگوریتم عبارتند از:

  1. شرکت های بزرگ فقط در یک سری از شهرها خدمات خود را ارائه می دادند.
  2. متاسفانه شرکت های کوچک و کسب و کارهای محلی نمی توانستند در نتایج جستجو بالا قرار بگیرند. از این رو الگوریتم ونیز ارائه شد.

همچنین از مزایای این الگوریتم که شامل بهبود جستجوهای محلی و رتبه بالاتر در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی محلی است؛ اشاره کرد که هنوز معایبی ثبت نشده است.

الگوریتم ونیز در برنامه نویسی

این الگوریتم در برنامه نویسی به عنوان یک الگوریتم بهینه سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این الگوریتم می تواند در مسائل بهینه سازی مختلفی که در مسائل برنامه نویسی مطرح می شوند؛ مفید واقع شوند.

می توان برای حل مسائل مسیریابی در برنامه نویسی استفاده کرد.

وظیفه و کار الگوریتم ونیز چیست؟

الگوریتم ونیز ابتدا به لوکیشن کاربر دسترسی پیدا می کند؛ سپس نزدیک ترین و مرتبط ترین نتایج جستجو کاربر را نشان می دهد.

مشکلاتی که قبل از الگوریتم ونیز وجود داشت

قبلاً برای استفاده از سئو محلی فقط کافی بود که موقعیت جغرافیایی خود را در صفحه اصلی سایت ثبت می کردیم. ولی برخی از سئوکاران حرفه ایی و متخصصان از این قابلیت استفاده کردند تا سایت خود را در رتبه های بالاتری قرار دهند.

با قرار گیری لوکیشن محل اصلی دفترشان در صفحات مختلف سایتشان، باعث پیشرفت سایتشان و جذب مخاطبان بیشتر می شد.

این روش تا زمانی که الگوریتم ونیز رونمایی شد مورد استفاده قرار می گرفت. اما پس از به وجود آمدن الگوریتم این روش سریعاً توسط گوگل شناسایی و حتی سایت مشمول جریمه واقع می شود.

اسپم های الگوریتم ونیز

با گذشت زمان سئوکاران متوجه شدند برای وبسایتشان و بهترین نتایج می توانند صفحاتی در سایت ایجاد کنند و نام شهرها و یا کشورها را درون این صفحات قرار دهند. در نتیجه در جستجو کاربران بالاترین نتیجه را بگیرند.

آپدیت های الگوریتم ونیز

برای استفاده از الگوریتم سئو محلی تنها الگوریتم ونیز برای شناخته شدن کسب و کارهای محلی کافی نبود. پس در آپدیت جدید الگوریتم موش کور و الگوریتم کبوتر را به لیست الگوریتم های خود اضافه کرد؛ که باعث کمک و تقویت الگوریتم ونیز برای سئو محلی می باشد .

الگوریتم کبوتر چیست؟

برای کمک به الگوریتم ونیز الگوریتم کبوتر در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد. که علاوه بر تمرکز بر روی سئوی محلی، در نقشه گوگل نیز کمک می کند که بهترین و نزدیک ترین نتایج را نشان می دهد.

الگوریتم موش کور چیست؟

گوگل در سال ۲۰۱۶ پس از الگوریتم ونیز و الگوریتم کبوتر از الگوریتم موش کور رونمایی کرد که به سئوی محلی نیز کمک می کند.

بعد از آمدن الگوریتم موش کور کسب و کارهای محلی که نمی توانستند در نتایج گوگل بالا بیایند و یا در صفحات اول گوگل باشند ساده تر و بهتر شد تا کاربران در جستجو خود، بتوانند کسب و کارهای محلی و نزدیک خود را پیدا کنند.

نتیجه گیری

سئوی محلی یا همون الگوریتم ونیز یکی از الگوریتم های گوگل می باشد که در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد و به لیست سایر الگوریتم های گوگل اضافه شد. هدف اصلی و مهم ونیز کمک به نمایش دادن کسب و کارهای محلی و کوچک بود. اگر امروزه ما می توانیم بهترین و نزدیک ترین نتیجه را بگیریم و کسب و کارهای کوچک همانند کسب و کارهای بزرگ دیده شوند باید ممنون این الگوریتم باشیم.

 

 

شرکت مهندسی نوآوران نوین بین ارائه دهنده بهترین خدمات دیجیتال مارکتینگ در سراسر ایران

درخواست مشاوره رایگان

جهت درخواست مشاوره رایگان شماره موبایل خود را وارد نمائید تا کارشناسان دیجیتال مارکتنیگ در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نوشته ها
خدمات