شرکت مهندسی نوآوران نوین بین

09190102069

گوگل پنالتی

گوگل پنالتی چیست؟ رفع دلایل گوگل پنالتی

گوگل پنالتی چیست؟

پنالتی گوگل به معنای جریمه و مجازات شدن توسط گوگل می‌ باشد. پنالتی گوگل در نتیجه‌ استفاده از روند غیرمجاز در سئوی سایت است که به آن سئوی کلاه سیاه نیز گفته می‌ شود.پنالتی گوگل

این رخداد می‌ تواند دلایل مختلفی از جمله خرید یک لینک، مبادله لینک، استفاده‌ بیش از حد و نادرست از تگ‌ ها، تکرار زیاد کلمه کلیدی، متن کپی و مخفی، متن تکراری و بی‌ کیفیت، وب‌ سایت هک‌ شده، وب‌ سایت آلوده به ویروس، تولید اسپم در سایت و وجود تبلیغات برای انتقال کاربر به وب‌ سایت‌ های دیگر را داشته باشد.

از آنجا که گوگل به طور پیوسته نتایج جست‌ و‌ جو را تحت نظر دارد؛ کیفیت محتواها را بررسی کرده، محتواهای بی‌‌ارزش را از بین برده و به محتواهای با کیفیت بها می‌ دهد. اینجاست که پنالتی گوگل در سئو مطرح می‌ شود.

تفاوت الگوریتم و پنالتی

الگوریتم‌ ها اصول و روش‌ هایی را ارائه می‌ کنند که با استفاده از آن‌ ها می‌ توان به بهترین نتیجه دست یافت.

الگوریتم‌ های پنگوئن و پاندا برای رتبه‌ دادن به وب‌ سایت‌ هایی هستند که مطابق با این اصول رفتار می‌ کنند تابه جایگاه بالایی در نتایج جست‌ و‌ جو برسند. پنالتی شدن به معنای مجازات شدن وب‌ سایت از سمت گوگل در جریان پیروی نکردن از الگوریتم‌ هاست. نتیجه این پیروی نکردن کاهش ترافیک و بازدیدکنندگان سایت به شکل قابل توجه است.

دو نوع جریمه، دستی و خودکار برای وب‌ سایت وجود دارد. اگر جریمه دستی باشد، هنگامی که یک وب‌ سایت توسط گوگل جریمه شود، گزارشی از طریق گوگل سرچ کنسول دریافت می‌کنند؛ در جریمه خودکار احتمال فهمیدن مجازات توسط گوگل معمولا وجود ندارد و گاها ماهرترین متخصصان سئو را هم غافلگیر و متعجب می کند.

روش‌ های تشخیص پنالتی شدن توسط گوگل

اگر رتبه کلمات کلیدی سایت شما به طور ناگهانی افت کرده باشد، می تواند یکی از دلایل زیر مؤثر باشد، اما اگر هیج کدام از آنها دلیل نبودند، می توان به جریمه شدن توسط گوگل شک کرد.

اپدیت شدن الگوریتم گوگل

کاهش میزان جستجو کلمات کلیدی

حذف شدن برخی از بک لینکها

و اما در اینجا به موارد احتمالی پنالتی گوگل و یا جریمه شدن توسط گوگل می پردازیم. و

وب‌سایت در رتبه‌ بندی قابل مشاهده نیست.

صفحات وب‌ سایت شما بدون هیچ عملی از جانب شما به صفحات پایین‌ تر گوگل تنزل پیدا کرده است.

صفحات وب‌ سایت شما تماما و به طور ناگهانی از نتایج جست‌ و‌ جوی گوگل حذف شده است.   

برای کاربران پیام‌ های هشدار نمایش داده می‌ شود.

رتبه دامنه کاهش پیدا کرده است.

 

چگونه متوجه پنالتی گوگل شویم؟

روشهای زیر، احتمال پنالتی گوگل را برای شما مشخص می کنند. پس اگر یکی از موارد، شامل حال سایت شما شده است، پس از موارد زیر برای جواب دادن به سؤال “آیا سایت توسط گوگل جریمه شده است یا خیر؟” کمک بگیرید.

گوگل آنالیتکیس

برای بررسی این مورد، شما اول باید تاریخی که رتبه سایت شما در گوگل به شدت افت کرده است، را داشته باشید. اگر تاریخ با تاریخ عوض شدن الگوریتم های گوگل مثل پاندا همخوانی داشته باشد، یعنی احتمال جریمه شدن سایت وجود دارد.

Google Search console

بعد از وارد شدن به سایت و حساب GSC، گزینه manual action که در گزینه security and manual action یافت می شود را پیدا کرده. و بعد از آن، اگر با پیام No issue detected مواجه شدید، یعنی هنوز از خطر جریمه شدن توسط گوگل و گوگل پنالتی در امانید. 

 

دلایل پنالتی شدن سایت

۱-بک لینکهای غیر طبیعی به سایت

اگر بک لینکهای بیش از حد ایجاد کنید و یا بک لینکی خریداری شود، با این مشکل مواجه می شوید.

رفع مشکل:

  • بررسی کردن بک لینک ها از نظر اسپم اسکور
  • دانلود کردن بک لینکها از Google Search console
  • درخواست بررسی دوباره

 

۲مخفی کردن

مخفی کردن و تغیر مسیر بدان معناست که صفحه ای که به کاربران با صفحه ای که به گوگل نشان داده می شود، یکی نیست. و یا حتی مسیری که کاربر با مسیری که گوگل وارد می شود، هم همخوانی ندارد. هر دومورد جزو روشهای غیرقانونی و دلایل کافی برای گوگل پنالتی است. و این جریمه ممکن است به صورت گسترده یا جزئی در سایت شما اعمال شود. برای پیدا کردن صفحات نیاز به اصلاح سایت خود، می توانید از سایت Google Search Console کمک بگیرید.

رفع مشکل:

  • مقایسه کردن محتوای خود با محتوای گوگل
  • برطرف کردن هر گونه تناقض و تفاوت بین سایت شما و گوگل که به هرچه یکسان شدن هر دو کمک کنید.
  • درخواست بررسی دوباره بعد از برطرف کردن مشکلات

 

۳-پنهان شدن تصاویر

  • تصاویری که توسط تصاویر دیگر پنهان شده اند.
  • مشاهده شدن تصاویری متفاوت توسط گوگل و کاربران

رفع مشکل:

در این مورد باید تصاویر سایت را که هم به کاربران و هم به گوگل نشان داده می شود را بررسی و مشکل را حل کنید. یعنی باید تصاویر بین این دو، یکسان سازی شود. و بعد از حل این مشکل درخواست بررسی مجدد کنید.

 

۴-هک شدن سایت

هکرها برای اینکه نمایش یک سایت در نتایج جستجو کاهش پیدا کند، دست به هک کردن سایت و وارد کردن لینکها و محتواهای مضر و مخرب کننده به سایت می زنند. پیدا کردن این مورد از موارد بالایی سخت تر است. اما گاهی خود گوگل اخطار”این سایت هک شده است.” را به وبمسترها می دهد.

رفع مشکل:

  • مهمترین اقدام در این مورد، بررسی نوع هک،نقاط اسیب پذیر سایت و افزایش ایمنی این نقاط مربوط می باشد. و بعد از شناسایی نقاط، سایت را پاکسازی کنید.
  • سایت پشتیبانی ایجاد کنید.
  • بعد از حل این موارد از گوگل بخواهید که برچسب هک شدن سایت را بردارد.

نکته قابل توجه در مورد این موضوع، این است که حتما نقاطی که باعث شده هکر ها از این طریق از سیستم امنیتی سایت عبور کنند را بررسی کنید. چرا که اگر از این موضوع را جدی نگیرید و نقاط نفوذ را پیدا نکنید. حتما دوباره سایت هک می شود.

 

۵-محتوای کم ارزش و بی کیفیت

از موارد زیر در تولید محتوای سایت خود دوری کنید. چرا که اگر محتوا شامل موارد زیر باشد، جریمه گوگل وارد میدان می شود.

  • کپی کردن محتوا
  • تولید کردن یک محتوای خودکار
  • استفاده از مطالب بی کیفیت در سایت
  • صفحات محتوای شما دارای هیجگونه اطالاعات مفید، خاص و منحصر بفرد نباشد.

رفع مشکل:

اول از همه، به دنبال صفحاتی از محتوای خود باشید که بی ارزش هستند. برای این کار، از نرم افزارهای تشخیص محتوای خوب کمک بگیرید. سپس، حتما موارد داشتن یک محتوای قدرتمند را مطالعه و از انها برای نوشتن مفید ترین حالت ممکن یک محتوا استفاده کنید. پس از بررسی کردن موارد، از گوگل درخواست بررسی مجدد داشته باشید.

چرا که داشتن یک محتوای خوب، یعنی داشتن یک برگ برنده. بنابراین، طبیعی است که گوگل در بررسی محتویات سایت حساسیت خاصی خرج دهد. و سایت هایی که این قوانین را نقض می کنند، را جریمه کند.

 

۶-تکرار بیش از حد کلمات کلیدی

شما از کلمات کلیدی برای عنوان، متا و همچنین در محتوای سایت خود استفاده می کنید تا گوگل هدف و اطلاعات سایت شما را بهتر درک کند. اما استفاده بیش از حد کلمات کلیدی یک تاکتیک سوخته است و امروزه به عنوان یکی از دلایل گوگل پنالتی به شمار می رود. که به عنوان سئو سیاه نیز شناخته می شود. موارد زیر را در محتوای خود رعایت کنید.

  • تراکم و پراکندگی کلمات کلیدی در محتوا متناسب باشد.
  • از کلمات LSI به جای تکرار مدوام کلمات کلیدی بهره ببرید.

 

۷-استفاده از هاست رایگان

هاست های رایگان دارای تبلیغات تاخواسته است. باعث می شود انها را اسپم فرض کند و سایت را جریمه کند یا گوگل پنالتی را در پیش دارد. علاوه بر آن، هاست های رایگان به دلیل کیفیت پائینی که دارند، باعث کاهش عملکرد سایت نیز می شود.

رفع مشکل:

  • از هاست های معتبر استفاده کنید.
  • بعد از حل مشکل، درخواست بررسی مجدد توسط گوگل داشته باشید.

 

کلام آخر

گاه هزینه‌ های خروج از پنالتی به حدی زیاد است که شروع از صفر امری مقرون به صرفه‌ تر محسوب می‌ شود. بنابراین تلاش کنید تا در معرض خطر پنالتی شدن قرار نگیرید. برای خارج شدن از پنالتی بهترین کار صبر و انتظار است. همچنین با پاک‌ سازی متون مخرب و بی‌ کیفیت و تولید محتوای با ارزشمند می توان امیدوار بود که شرایط بعد از مدت زمانی به حالت قبل برگردد.

شرکت دیجیتال مارکتینگ نوین بین آماده ارائه خدمات حرفه ای در زمینه محتوا نویسی، سئو ، طراحی وب سایت و…در استان کرمان و اکثر نقاط ایران می باشد.

درخواست مشاوره رایگان

جهت درخواست مشاوره رایگان شماره موبایل خود را وارد نمائید تا کارشناسان دیجیتال مارکتنیگ در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نوشته ها
خدمات